måndag 26 december 2011

Say cheese

Vi har en stadig bit Brilliat Savarin och ett krus Stilton i kylen. Synd att de inte kan gå in hit till soffan själva bara. Ååå, ost. *dreglar lite* Om jag fick välja bara ett livsmedel att äta resten av mitt liv skulle det bli ost. Utan tvekan.

Ps. Ni är några stycken som googlat kombinationen ost och amning och till er vill jag säga följande: Det går alldeles utmärkt att äta ost och amma. Gärna samtidigt. Allt som är bra för ditt välbefinnande gynnar amningen (utom typ missbruk och tungmetaller, om nu någon känner att de bara måste dra det uttalandet till sin spets). Undantag: Du eller ditt barn tål i inte mjölkprotein.

Ps 2. Tur att jag har en man som kan gå. Och som kan hämta ost när han ändå är uppe och går. Och som kan värma glögg.

4 kommentarer:

  1. Ibland är det bra att ha en man. Eller nån annan sorts partner, som kan gå ärenden. Iaf tills barnen är stora nog att börja jobba för brödfödan. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, gå och hämta lite ost till mamma är du bussig! Undrar när det kommer hända.

    SvaraRadera
  3. Du ÄR en devilwoman, jag är helt säker! Ost är det bästa jag vet. Jag väljer alltid ost. Andra pålägg är slöseri när det finns ost. Andra desserter är överskattade. Åt nyss nåt slags fransk fårost å en gruyere till på spåret. Mums.

    SvaraRadera
  4. Jag fick nöja mig med renhjärta och vin. Osten är slut. Eller ok, det finns lite Stilton kvar, men den passar inget vidare ihop med Riesling.

    SvaraRadera